lördag 29 september 2012

Bästa dagen!

Idag har min dag varit händelserik, det kan man lungt säga,

I morse gick jag och mamma några snabba ärenden på torget och sedan bar det av mot Scandinavian Photo i Bankeryd för en photkurs jag fick av mamma i födelsedagspresent :)

Sedan vart det att möta upp Julia vid rådhusparken och tja.... tanken var att vi skulle fåt skjuts av hennes föräldrar, MEN vi går istället in på ett cafe och Julia säger, min mamma vill at jag ska köpa fika till os två, jaha tänker jag, jag vill betala. Efter många om och men betalar jag inte och vi går till cafets övervåning. Vilka sitter där? Jo Felicia och Hanna. Hm....lite konstigt tycker jag men Julia säger att hon hört att Hanna och Fille skulle gå på stan så att hon bestämt att vi skulle fika med dem.

Den förklaringen köpte jag. Vi skulle sedan ta bussen till Esplanaden för att åka hem till Julia och kolla på en film, tydligen skulle Hanna och Felicia med dit och ta sin buss därifrån och muntra åkte vi. Sedan bestämmer de att vi ska gå av vid Elmia och sedan börjar de gå mot Racketcentrum och jag stannar och ropar efter dem och frågar vart de ska. Då binder de för mina ögon och tar mig till bowlinghallen, där de bjuder mig på bowling, så underbara vänner. Sedan skall vi in till stan för att verkligen TA bussen hem, meeeen icke sa Nicke, mina ögon blir förbundna igen och vi hamnar på Jensens där de bokat bord och jag får beställa precis vad jag vill ha från menyn så jag tar Jensens underbara Lunchbiff och deras älskade glassbuffe, Julia ska slå sin kusins rekord och tar om sex gånger på buffen och klarar det faktiskt :D På Jensens berättar de att detta är deras födelsedagspresent till mig och att vi ÄVEN ska gå på bio. OMG? Ännu en sak? Så vi gick och såg på Modig i 3D och det var den bästa filmen på länge! Den är STARKT rekommenderad. Hela detta kalas blev jag bjuden på och vilka fantastiska vänner jag har!






Tack Madde, Julia, Fille och Hanna för en underbart rolig dag ! :)
Gissa vad Julia vann hela bowlingskiten ;) Grattis till henne med :D

Kram och Puss!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar